Departament Sprawiedliwości i Federalna Komisja Handlu w USA przyglądają się bacznie praktykom Apple`a na rynku streamingowym – informuje serwis “The Verge”. Według źródeł tego serwisu, Apple chce wymusić na wytwórniach współpracujących ze Spotify, by te doprowadziły do wypowiedzenia umów, które umożliwiają Spotify udostępnianie użytkownikom muzyki za darmo.

Apple pracuje nad wprowadzeniem własnej usługi streamingowej, która będzie się wiązać prawdopodobnie z zakupioną w ubiegłym roku firmą Beats. Według “The Verge” już teraz koncern próbuje wymuszać na przyszłych dostawcach treści – czyli wydawnictwach – wypowiadanie umów, które wiążą ich ze Spotify.

Czytaj: Portishead. 34 miliony odtworzeń w streamie za 2500 dolarów.

Spotify to obecnie gigant na rynku streamingowym, w którym zarejestrowanych jest aż 60 milionów subskrybentów, ale tylko 15 milionów z nich płaci za subskrypcję. W przypadku, gdyby Spotify zmieniło swoją politykę i oferowało jedynie płatne usługi, szanse Apple`a na tym rynku radykalnie poszłyby w górę. To ma być sposób na mocne wejście na ten rynek, gdyż w powszechnej opinii Apple spóźniło się z podjęciem decyzji o otworzeniu serwisu streamingowego.

Według innych źródeł Apple próbuje również rozmawiać z Universal Music o możliwości ściągnięcia artystów tej wytwórni z innego popularnego i faktycznie darmowego serwisu jakim jest YouTube.

Apple planuje otworzyć swój serwis streamingowy w czerwcu.

Fot. Sascha Kohlmann/lic. CC BY-SA 2.0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *