Do tej pory nie do końca wiadomo, co powodowało Davem Brubeckiem, gdy zgodził się wraz z rodziną reklamować suszarkę do ubrań Sears Kenmore Dryer. Rewelacyjny pianista jazzowy, który w latach 60. XX wieku wraz ze swoim kwartetem podbijał scenę muzyczną Nowego Jorku grając kultowy numer„Take five”, kilka lat później przekonywał czytelników magazynu wnętrzarskiego do zakupu sprzętu AGD. W proces ten angażowana była także jego żona i dzieci. Podobnych “odpałów” jest całkiem sporo,

Na łamach magazynu pani Brubeck dowodził, że dzięki Kenmore Dryer suszenie ubrań stało się szybkie i proste jak nigdy przedtem, a my oczywiście jej wierzymy. Nie tak łatwo jest przecież zapewnić sprawny opierunek sławnemu mężowi oraz szóstce dzieci. Czyżby zazdrościła swemu mężowi sławy i sama chciała czymś zabłysnąć? W każdym razie tak TO wyglądało (w sumie całkiem fajne meble).

brubecksears

Ekscesy rodziny Brubecków są niczym wobec reklamowej działalności Roda Stewarta. Noszący łatkę elegancika muzyk zaangażował się w kampanię reklamową firmy obuwniczej KicKers. Nie buty jednak najbardziej zwracają uwagę, a sweterek i getry Roda, obydwa z niewybrednymi motywami capstrzykowo-góralskimi. Nakłonienie elegancika do przywdziania tego stroju musiało KicKersów drogo kosztować. Oczywistym jest także, że jako muzyk, Rod kochał czyste brzmienie i właśnie dlatego zgodził się wystąpić w reklamie głośników o wiele mówiącej nazwie The Rodspeakers.

rodkickers0987654r013
Przy rodzinie Brubecków i Rodzie Stewarcie reklama londyńskiego projektanta Tommy’ego Nuttera oraz dostawcy i producenta tkanin Holland & Sherry, której twarzy i nazwiska udzielił sam Ringo Star, zdaje się być niemal finezyjna. Jak to mówią: nobles oblige. W sumie – bardzo smutny ten nasz Ringo.

Ringo

Na szczęście grzechy młodości często idą w niepamięć. W uzyskaniu szlachectwa Eltonowi Johnowi nie przeszkodził nawet udział w kiczowatej do kwadratu reklamie flipperów firmy Bally. Za ten występ słynny Rocketman zgarnął pewnie niezłą dolę. Szybka partyjka na flipperze, a w nagrodę rozbity bank. No dobra. Ktoś jeszcze pamięta flippery?

Elton

Swoje za uszami mają także królowie popu i niedoszli prezydenci. W kampanii Pepsi za udział wzięli Michael Jackson i Paweł Kukiz. Temu ostatniemu zresztą nie ma się co dziwić. Szalone lata 90. w polskiej reklamie zapisały się podobnymi ekscesami, jak nie przymierzając amerykańskie lato miłości. Ich skutki stały się widoczne, gdy minął haj i rausz, a przyszła pora na kaca.

Zanim jednak przejdziemy do naszego polskiego podwórka jeszcze jedna rzecz, której po prostu nie sposób nie pokochać, czyli Alice Cooper i reklama maskary. WOW!

AliceCooper

No dobra. Gotowi na Kukiza? 🙂

Jak widać, Paweł nabrał swojego dość obłędnego wzroku zanim zaczął kandydować na prezydenta. Być może zatem wszystko to wina Pepsi.

Póki jednak w szalonych latach `90 korzystano ze sławy, ile można. Pamiętacie ponętną Edytę Górniak w rewelacyjnej kampanii, której dzisiaj mogłyby pozazdrościć najlepsze agencje reklamowe, namawia na kupno… margaryny. Znakomicie nakręcony klip, Górniak w szczytowej formie i kanapki na śniadanie.

Nie odsądzajmy jednak artystki od czci i wiary zbyt szybko. Wielu doświadcza wzlotów i upadków jeszcze większych niż piękna Edyta. Wielu brało udział w reklamach lodów Koral. Zacne to grono zasiliły takie sławy jak Beata Kozidrak, Maryla Rodowicz, Helena Vondrackowa, Funky Filon i nadobna Doda, którą do tej pory mamy straszą swoje nastoletnie córki („Jak się nie będziesz uczyć, skończysz jak Doda. W hipermarkecie”).

Nie tylko w latach 90. i nie tylko gwiazdy mainstreamu „popełniały” reklamy. Zdarzało się to bardziej współcześnie także tym bardziej offowym i niezależnym muzykom. Kontrowersyjna Maria Peszek i wyczilowany Andrzej Smolik mieli swoich pięć minut w kampanii konta Inteligo.

Byli też tacy, którzy próbowali ocieplić swój wizerunek dzięki występom w reklamie. Przykład Agnieszki Chylińskiej wskazuje, że bezskutecznie. Publika okpiła panią, a reklamę zdjęto z anteny tak szybko, jak się pojawiła. Aviva zapłaciła rachunek.

W sumie, jak twierdzi pani Agnieszka w powyższej reklamie – “Nikt nie jest idealny”. Może czepiamy się niepotrzebnie? : )

Źródło: Dangerous Minds, źródła własne.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *