Dwa kolejne spoty reklamowe Europejskiej Stolicy Kultury, która zagości we Wrocławiu w 2016 r. pojawiły się w Internecie. Jeden z nich może budzić jednak tylko i wyłącznie zdziwienie, ponieważ nie promuje kultury, a raczej wizerunek miasta, w którym można przede wszystkim piękne i całuśne dziewczęta .

Wydaje się, że autorzy spotów sięgnęli po najprostsze formy wyrazu i poszli śladem Donatana, który od czasów Eurowizji postawił na najprostszy sposób promocji swoje twórczości, sprowadzający się pokazywania kobiecego ciała w każdej możliwej formie, ocierającej się czasem wręcz o soft – porno. Już przy okazji Eurowizji i występu Cleo na scenie, wśród modelek “ubijających” masło, czy piorących ubrania (sam nie wierzę, że piszę o występie artystycznym), w niektórych tekstach komentujących pisano wprost, że jest to promocja Polski, jako kraju łatwych dziewczyn (Kinga Matusiak “My Słowianki, Prostytutki”).

Tą samą drogą podąża ESK. Zresztą zobaczcie sami. Chodzi o  “włoski” klip” (pojawiły się dwa), w którym dwóch Włochów rozprawia o swoich problemach egzystencjalnych.

– Mateo, co z tobą?
– Sam już nie wiem, obie mają gorący temperament, są wyjątkowe. Trudno się zdecydować…
– Musisz wyjechać, nabrać dystansu, poszukać inspiracji w sztuce.
– Ale dokąd? Rzym, Mediolan, Wenecja?
– Nieee… Wrocław, Europejska Stolica Kultury
– Polska

W Polsce natomiast, jak widać na klipie, czekają na Włocha same gorące, polskie dziewczyny. No, bo przecież o kulturę chodzi.


Komentarze w Internecie są raczej jednoznaczne. “Chyba nie o taką promocję kultury chodziło”.

Komentarze pod nowymi spotami ESK

Ciekawe, że po wczorajszej krytyce spotu, jaka przetoczyła się przez media, dziś (2 lipca) został on zdjęty z YouTube, po czym po południu – znowu został załadowany na YT. Dlaczego? Czy EKS chciało zlikwidować w ten sposób wszystkie negatywne komentarze, które pojawiły się pod pierwszą wersją dostępną w Internecie?

Podsumowując, wrocławskie ESK nie ma na razie zbyt dobrej passy. Nie nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie stało się inaczej. Pomyśleć, że w tym samym mieście kręcono niegdyś spoty, które były ciekawe i związane z tematem. Może czas powrócić do tej tradycji?

Fot. Kadr ze spotu ESK.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *