Z amerykańskich badań przeprowadzonych przez “Edison Research” wynika, że przeciętny obywatel USA spędza na słuchaniu muzyki 4 godziny i pięć minut dziennie. Jednak wbrew wszelkim przewidywaniom o szybkim końcu radia, parafrazując Marka Twaina, “pogłoski o jego śmierci są dalece przesadzone”. Wciąż jest to medium, w którym słucha się muzyki najczęściej, przynajmniej w USA.

Muzyki w radio słucha aż 52,1 proc. Amerykanów, 20,3 proc. słucha jej z własnych nośników (CD, pliki, itp.), prawie dziesięć procent ma ją dzięki internetowym serwisom streamingowym (Pandora, Spotify itd.), 7,7 proc. z radia satelity (Sirius XM), zaledwie 5,2 proc. z telewizyjnych kanałów muzycznych.

Gdzie słucha się muzyki

Pomimo, że radio wciąż pozostaje głównym dostarczycielem dźwięku, nie sposób nie zauważyć, że serwisu streamingowe mają już 10 proc. rynku. Jak na medium, które powstało stosunkowo niedawno, wynik jest naprawdę godny pozazdroszczenia.

Źródła/Grafika: Digital Music News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *