Najpierw była zapowiedź sprzedaży serwisu, do czego ostatecznie nie doszło (ale pewnie dojdzie), następnie jego twórcy oddali pod kontrolę zawarte w nim treści korporacjom muzycznym, później pojawiła się nowa piękna siedziba, a na końcu – pierwsze reklamy – od początku istnienia serwisu. Ciekawe czy za zmianami nadążą jeszcze użytkownicy.

Red Bull i Jaguar będą pierwszymi firmami, które będą oficjalnie reklamowane w serwisie – poinformował SoundCloud. Pieniądze z reklam mają trafić do artystów i wydawców. Ponadto na Soundcloudzie będzie można usłyszeć również reklamy Squarespace, Comedy Central i Sonos, ale tylko w wybranych opcjach abonamentowych (wersja “Premier”).

Czytaj: Universal kontroluje konta SoundClouda. Kończy się blokadą.

SoundCloud podpisał także porozumienie z grupą artystów, oraz właścicielami popularnych kanałów w serwisie, do których zalicza się m.in. Earwolf, Funny or Die, Red Bull’s SoundSelect, czy Little Simz, a także Big Gigantic.  – Myślę, że przemysł muzyczny ma wielką szansę, by dowiedzieć się, jak wykorzystać te olbrzymią platformę, która ma miliony użytkowników – powiedział Jeff Toig z SoundClouda.

Traktowany od lat, jako serwis niezależny – SoundCloud zmienia się w szybkim tempie i prawdopodobnie w niedługim czasie zostanie sprzedany. Miało się to stać już w tym roku. Chętnym był Twitter, ale transakcja nie doszła do skutku ze względu na problemy serwisu z prawami autorskimi.

Pomysł utworzenia popularnej wśród muzyków platformy powstał w Szwecji, ale został wcielony w życie w 2007 roku w Berlinie przez Alexa Ljunga i Erica Wahlforssa. W 2009 roku, Ljung tłumaczył w wywiadzie dla “Wired”, że “SoundCloud ma być czymś w rodzaju Flickra, czy Vimeo, tylko, że przeznaczonym całkowicie dla muzyków“. W tym samym roku pomysł został zasilony kwotą 2,5 miliona euro przez  “Doughty Hanson Technology Ventures”. Od tego momentu SoundCloud stał się nowym “Myspace”, który z roku na rok zyskiwał miliony nowych użytkowników.

W lipcu 2013 roku SoundCloud posiadał 40 milionów zarejestrowanych użytkowników i 200 milionów słuchaczy.

Źródła: mashable.com

Fot. SoundCloud – nowa siedziba w Berlinie

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *