Trzy czwarte polskich internautów odwiedza YouTube’a. Popularność serwisu cały czas rośnie – w ciągu ośmiu lat zainteresowanie serwisem zwiększyło się czterokrotnie – wynika z badań firmy Gemius.
YouTube w tym roku będzie obchodziło 10-lecie. Serwis powstał w maju 2005 roku (tak, tak, czas leci bardzo szybko). Z tej okazji Gemius zbadał, jak funkcjonował YT w Polsce i jakie są preferencje polskich użytkowników. I tu największe zaskoczenie – YT przez lata stał się nie tylko popularną platformą z materiałami wideo, ale w wielu wypadkach traktowany jest jako podstawowa wyszukiwarka. Co jest jeszcze charakterystyczne dla Polski? Nie lubimy reklam.
– Potencjał biznesowy jest oczywiście w reklamach umieszczanych przed materiałem wideo, które w Polsce nadal są rzadziej wyświetlane niż na przykład w Wielkiej Brytanii. YouTube ponadto daje możliwość budowania zaangażowania użytkowników. Przykładem takiego działania może być zachęcanie ich do tworzenia własnych treści – mówi Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy w firmie Gemius.
A teraz trochę liczb:
- W listopadzie 2014 roku stronę YouTube.com odwiedziło 16,2 mln użytkowników sieci (76 proc.);
- W 2014 roku, w ciągu miesiąca YouTube’a odwiedza średnio trzy czwarte (73 proc.) internautów;
- Popularność YouTube’a cały czas rośnie. W ciągu ośmiu lat średnie miesięczne zainteresowanie serwisem wzrosło czterokrotnie z 19 proc. (w 2008 roku) do 73 proc. (w 2014 roku);
- Od 2009 roku YouTube’a odwiedza miesięcznie ponad połowa użytkowników sieci.
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.
Źródło: Gemius
Fot. Jonsson/Flickr (lic. CC BY SA)