Oficjalne strony zespołu na Facebooku, Twitterze i Google+ wybielały. I to dosłownie! W ciągu kilku godzin stopniowo z radiohead.com, a także z kont na portalach społecznościowych zaczęły znikać treści.

Obecnie na stronie zespołu widnieje wideo z singlem “Burn The Witch”, promującym nowy album. Cała pozostała treść została wycofana za strony. Wideo zrealizowane jest w estetyce przywodzącej na myśl charakterystyczne dla Wielkiej Brytanii kukiełkowe bajki dla dzieci jak Postman Pat, albo Shaun the Sheep. Warty zobaczenia!

Akcja zespołu wiąże się z promocją nowego albumu, ale nie wiadomo, czy Radiohead zamierza wrócić do mediów społecznościowych. Póki co, cała kampania przy okazji zwraca uwagę na coraz większy poziom dostępności naszych danych osobowych dla różnego rodzaju koncernów, czy instytucji. Niektórzy fani Radiohead otrzymali nawet pocztą ulotki z apelem „Śpiewaj pieśń sześciopensówki (monety wycofanej w 1980) która brzmi Burn The Witch” z dopiskiem „Wiemy, gdzie mieszkasz”.

Profil Thoma Yorke na Twiterze też diabli wzięli, natomiast gitarzysta Johny Greenwood zmienił swój awatar na białą planszę. Co ciekawe, usunięcie materiałów Radiohead z Internetów nie jest jednak kompletne. Profil zespołu na Myspace nadal zawiera zdjęcia oraz planowane wydarzenia. Podobnie rzecz ma się z YouTube, gdzie 04 maja premierę miał singiel Burn The Witch.

Ale jak szukasz starych newsów na Twitterze, czy Facebooku? To lepiej zapomnij.

radiohead

 

Data premiery albumu póki co nie jest jeszcze znana, ale jego akcja promocyjna już określana jest jako jedna z najbardziej oryginalnych w historii.

Autor: Michał Maciejewski/MiP

Fot. Claudio Ruiz/Flickr

Źródła: QZ, Reddit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *