Według danych opublikowanych przez Spotify aż 48,6 proc. słuchaczy porzuca słuchanie piosenki zanim dotrwa do jej końca. Co jest chyba jeszcze gorsze, aż 24,14 proc. słuchaczy przestaje jej słuchać w pierwszych pięciu sekundach! 28,97 proc. w pierwszych dziesięciu sekundach, a 35, 05 proc. w pierwszych 30 sekundach.

Badania przeprowadziła firma Echo Nest współpracująca ze Spotify (otrzymałą dostęp do całej bazy danych Spotify). Autor badań – Paul Lamere – przyznał, że jest niezwykle zaskoczony aż tak wysokim wskaźnikiem porzuceń.

Z badań wynika także, że za tak wysoki wskaźnik odpowiadają głównie młodzi słuchacze odtwarzający muzykę na urządzeniach przenośnych (smartfonach). Procent porzuceń zmniejsza się natomiast u fanów słuchających muzyki na komputerach stacjonarnych, czy laptopach. Kolejne wnioski?

– Gdy muzyka jest tylko tłem do pracy przewijamy ją rzadziej, gdy słuchamy jej świadomie, z zaangażowaniem przewijanie zdarza się częściej – stwierdza Paul Lamere.

Widać to doskonale na poniższym wykresie – wynika z niego jasno, że najbardziej świadomymi słuchaczami są ci około 40 lat, a później – powyżej 60 lat.

 

Ważna informacja dla muzyków. Większość młodych słuchaczy daje szansę piosence w ciągu pierwszych 20 sekund jej trwania, co oznacza, że właśnie w tym czasie, jeżeli zawiera ona mocny, chwytliwy temat ma szansę być wysłuchaną do końca (co też ma znaczenie dla wypłat zwiążanych z odsłuchami w serwisach stremingowych).

Źródło/Infografiki: Spotify, musicmachinery.com

Fot. Materiały prasowe Walt Disney

One Response to Spotify. Prawie połowa słuchaczy nie słucha piosenek do końca

  1. To także pokazuje jedną dosyć smutną rzecz. A mianowicie dopasowywanie odtwarzanej muzyki do preferencji użytkownika tak naprawdę mało znaczy. Ostatnio nawet doszedłem do takiego stwierdzenia, że serwisy typu Spotify lepiej chyba by sprawdziły się jako miejsca do wrzucania zapowiedzi albumów, w formie 30-sekundowych fragmentów nagrań, aniżeli jak to jest do tej pory.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *