Audyoo to nowy serwis streamingowy, za którym stoi Piotr Kaczorowski, który tworzył polski serwis Zagraj.pl, choć najbardziej znany jest z sukcesu komunikatora Gadu – Gadu. Nieznana jest data otwarcia nowego start-upu. Z kolei za Oceanem kolejny wielki ruch na rynku. Google kupiło Songzę.

Streaming w wersji Kaczorowskiego ma być lepszy dla użytkownika i samych artystów, skupiać się na dobrej współpracy artystów niezależnych z serwisem. Tu nowym rozwiązaniem ma być możliwość bezpośredniej współpracy z artystą. Byłoby to absolutną nowością, gdyż teraz, by artyści mogli wejść w serwis streamingowy zazwyczaj muszą korzystać z tzw. agregatora treści, czyli spółki pośrednika dostarczającego pliki do właściwego serwisu.

Czytaj: Nowy serwis streamingowy w Polsce. W USA walka o Spotify

Ponadto Audyoo zapowiada mocne wejście na polski rynek, co oznaczałoby też większe skupienie uwagi serwisu na polskich wykonawcach. To bardzo duży rynek, który wciąż oczekuje właściwego potraktowania. W Polsce na dziesięć sprzedanych płyt, aż osiem jest dziełem polskich twórców, tymczasem w kraju jest jedynie 100 tys. użytkowników serwisów streamingowych. Zdaniem Kaczorowskiego, w krótkim czasie uda się zwiększyć te liczbę co najmniej trzykrotnie.

Audyoo - nowy polski serwis streamingowy

Jeżeli chodzi o użytkowników – tu Kaczorowski zapowiada przede wszystkim lepszą jakość dźwięku – ma w tym pomóc nowa technologia kompresji muzyki, a także treści ekskluzywne niedostępne w innych serwisach.

Premiera serwisu spodziewana jest w najbliższych kilku miesiącach. Na początku miałby on być usługą jednego z operatorów telefonii komórkowej.

Jeżeli Piotr Kaczorowski myśli poważnie o sukcesie swojego nowego pomysłu, powinien się spieszyć. Za Oceanem bowiem trwa prawdziwe streamingowe szaleństwo. Google zdecydowało się własnie kupić Songzę.

Czytaj: Koniec złudzeń 77 proc. wpływów z rynku fonograficznego trafia do 1 proc. artystów.

Songza to “najświeższy” serwis na amerykańskim rynku założony na początku 2012 roku, rozpoczynający karierę jako start-up. W chwili obecnej ma około 5 milionów użytkowników, którym playlisty do słuchania układają artyści, muzycy, dziennikarze, czy DJ-e. Suma transakcji pozostała nieujawniona. Nieoficjalnie mówi się o 15 mln dolarów.

Źródła: Forbes

Fot. sxc.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *