Brytyjski supermarket Tesco jako pierwszy z dużych sieci ogólnohandlowych włączył do swojej oferty płyty winylowe. W 55 największych marketach sieci na Wyspach można już kupić najnowszy album Iron Maiden „The Book of Souls” wydany na płycie winylowej.

Decyzja Tesco o włączeniu czarnych krążków do swojej oferty podyktowana jest oczywiście boomem na winyle. W styczniu 2015 roku w Wielkiej Brytanii sprzedano 1,3 mln płyt winylowych, co było najlepszym wynikiem od 1995 roku. Pokazuje  to, że chociaż czarne krążki nadal nie mają zbyt dużego udziału w rynku, ich popularność dynamicznie rośnie a prognozy na przyszłość są bardziej niż pomyślne.

Czytaj: Przyszłość fonografi? Żywiczna płyta wycięta drukarką 3D

Decyzja o włączeniu winyli do oferty sieci może okazać się ważnym punktem w dalszym funkcjonowaniu firmy. W kwietniu bieżącego roku Tesco odnotowało 6,4 mld funtów straty, co jest wynikiem bez precedensu w historii brytyjskiego sektora biznesowego.

Oczywiście same winyle firmy nie uratują, lecz jeśli popularność krążków nadal będzie rosła w tempie nie mniejszy niż obecnie, a pomysł z winylami w supermarkecie przypadnie konsumentom do gustu, wyniki Tesco mają szansę się poprawić.

Z pewnością winyle przeżywają właśnie swoją drugą młodość. W Wielkiej Brytanii najlepiej sprzedają się krążki gigantów rocka. Numerem jeden za rok 2014 okazał się album Pink Floyd „The Endless River”. Wysoką pozycję zajęli również Arctic Monkeys, Royal Blood, Foo Fighters czy Oasis, a także Jack White z fenomenalnym zarówno pod względem muzycznym, jak i technicznym krążkiem „Lazaretto”.

Źródło: NME

Fot. Flickr/@HayeurJF lic. CC BY-SA 2.0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *